Dometic Benelux

dometic-logoOrganisatie
De Dometic GROUP is een klantgerichte wereldleider op het gebied van innovatieve vrijetijdsproducten die het leven in de caravan, camper, truck, personenauto en boot compleet maken. De producten van Dometic worden in bijna 100 landen verkocht en hoofdzakelijk in eigen fabrieken geproduceerd.

Reden
Binnen onze organisatie bestond de opdracht het marketingplan voor 2013 op te stellen. Echter, zonder diepgaande kennis van het vakgebied Marketing kan zo’n plan niet eigenhandig worden opgesteld. Ons probleem is dat er geen concreet beleid resp. strategie is op het gebied van Marketing. Er wordt te veel “lukraak geschoten” waardoor we ongetwijfeld ook veel missen.

Opdracht
Via de marketingsite van Karel Geenen, waar Richard Medema van ViewOpener genoemd wordt als één van de 58 marketingexperts van Nederland, kwamen we uit bij ViewOpener. ViewOpener heeft op ons verzoek een verkorte marketinganalyse uitgevoerd waarin op hoofdlijnen is aangegeven wat de aandachtspunten zijn binnen ons marketingbeleid resp. marketingstrategie. Tevens werd in de analyse aangegeven welke punten we op korte termijn al in gang konden zetten om vooral de vindbaarheid van ons bedrijf op internet te vergroten.

Uitvoering
ViewOpener heeft een duidelijk verhaal op papier gezet, waarmee we op bepaalde punten ook gelijk aan de slag konden – waaronder vindbaarheid op internet. Er is goed geluisterd naar de problemen binnen ons bedrijf en daarop is ook goed op geanticipeerd in de analyse.

Samenwerking
De communicatie met ViewOpener verliep snel en soepel. Heldere vraagstelling, duidelijke opstelling van de analyse. Er is goed geluisterd naar ons verhaal en tijdens de gesprekken waren er ook echte leermomenten en “eye-openers”.

Kortom: ViewOpener is een prettig bedrijf om mee samen te werken en die de klant ook echt centraal stelt.

Karin Egbers
Dometic
Bekijk ook andere referenties

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn